Dag 5 Blokzijl - Nijemirdum - Reisverslag uit Nijemirdum, Nederland van RobMarcenClaudia - WaarBenJij.nu Dag 5 Blokzijl - Nijemirdum - Reisverslag uit Nijemirdum, Nederland van RobMarcenClaudia - WaarBenJij.nu

Dag 5 Blokzijl - Nijemirdum

Door: Claudia de Boer

20 Juli 2016 | Nederland, Nijemirdum

Gisteravond bij dezelfde plek in de haven gegeten als we hebben geluncht, prins Maurits huis. Was weer goed. Het weer ook. Genieten is het deze week, wat hebben we een geluk.

Vandaag was het de dag van de verwarring. Na een lekker ontbijtje op weg. Al snel reden we verkeerd. Ongeveer 8km fout (4 heen en 4 terug). Terug naar de rotonde waar het fout ging, rotonde rond gereden, bordje voor de tegengestelde richting aan de andere kant gevonden in het gras. En zo is het nog een paar keer mis gegaan.

In de haven van Ossenzijl koffie pauze. Daar ging het ook mis met de knooppunten. Maar wat een mooi gebied de Weerribben. Net Giethoorn naar dan lekker rustig. Veel grote plezier boten gezien.

Geluncht in Lemmer, ook in de haven. Bij de trekpleister factor 50 zonnebrand gekocht. Het gaat hard met deze zon. Het is rond de 30 graden. Onderweg nog over net gelegd asfalt gekomen. Daar was het goed heet!

We kwamen rond 14-en aan, we kregen een warm welkom van Fiona en de kinderen. Zwem kleren aan en op naar het water. Heerlijk gezwommen. We hebben in Oudemirdum bij brasserie de Brink met z'n allen gegeten.

Nu lekker aan het chillen. B&B is prima, we zitten in de deel van een boerderij. De eigenaren zijn typisch gevalletje van een gehucht met weinig inwoners inteelt bijzonder. De moeder komt norsig over, de zoon is vriendelijk maar niet helemaal alles mee gekregen in de bovenkamer. Maar alles goed voor elkaar.

• 21 Juli 2016 - 11:34

Margriet:

Vreemd toch dat de route niet goed is aangegeven. Leuke foto's ook, heel herkenbaar voor ons want wij zijn ook in al die plaatsen geweest. Geen last van muggen gehad in de Weerribben? Het is wel een beetje te warm misschien maar wat hebben jullie een fantastische week uitgekozen!!! Nog even tegen de wind de dijk over en dan zit het er al weer op. Fijne dag nog. Liefs

• 21 Juli 2016 - 18:13

Ja heel raar, dank je. Geen mug gezien! Man man man niet te geloven onze mazzel. Fantastisch weer! Qua te warm valt ook heel erg mee. Afsluitdijk is heel goed gegaan. Morgen nog ff naar Medemblik. Was een hele mooie week!