Dag 4 Elburg - Blokzijl - Reisverslag uit Blokzijl, Nederland van RobMarcenClaudia - WaarBenJij.nu Dag 4 Elburg - Blokzijl - Reisverslag uit Blokzijl, Nederland van RobMarcenClaudia - WaarBenJij.nu

Dag 4 Elburg - Blokzijl

Door: Claudia de Boer

19 Juli 2016 | Nederland, Blokzijl

Gisteravond in Elburg veel lol gehad om het eten. Rob nam het verrassingsvlees menu. Drie gangen gerecht voor een kleine dertig euro. Het leek een goed plan. Als voorgerecht kreeg hij vegetarische courgette soep en als hoofdgerecht kippendijen. Niks vlees, vegetarisch en gevogelte! En ook nog eens erg weinig. Toetje van aardbeien met ijs en bastogne kruimels maakte veel goed.

Vanochtend bij de warme bakker ontbijt gehaald. In het appartement met lekkere sapjes opgegeten. We kwamen vanochtend wat traag op gang naar uiteindelijk gingen we. Vandaag een lekker warm dagje. Zo rond de 28 graden.

Koffie pauze in Kampen, was een uitgebreide koffie met alles erop en er aan. Een stuk door de Weerribben en ook weer mooie omgeving en leuke dorpjes. Vlak voor Blokzijl hebben we een stop gemaakt bij Leeuw van Veld. Een particulier die een koffie en thee schenkerij heeft. Erg aardige mevrouw, zij adviseerde de vlierbloesemsiroop. Dat was inderdaad heerlijk in combinatie met spa rood. En ijs met aardbeien en blauwe bes. Heerlijk!

We slapen nu in een appartement op een camping aan de rand van Blokzijl. Ook weer dikke prima. We komen net terug van een lunch in de haven. Wat een leuk dorpje met het standbeeld van Kaatje. De mannen liggen nu te slapen. Tsja die zijn dan ook wat ouder hè...??!

• 19 Juli 2016 - 17:42

Margriet:

Nou..... dat vinden de mannen niet leuk hoor!!! Wat een leuk verrassingsVLEESdiner. Het is vlgs mij wel goed dat jullie ook wat aan bewegen doen, want het is allemaal wel heel erg lekker. Ik ga gewoon maar weer aan de sla. Ook prima, ben 10 kg. kwijt. Dat stimuleert natuurlijk enorm. En vrijwel geen pijn. Jippie!!!
    veel liefs en plezier, het wordt morgen wel erg warm, veel drinken dus.

• 20 Juli 2016 - 20:13

Dat vinden de mannen zeker niet leuk. We hebben zo'n mazzel. Fantastisch weer deze week, eerste gedeelte van de tocht vandaag in de schaduw en vanmiddag heerlijk kunnen zwemmen. Top!